Tommy Seebach og dubstep’en
Jeg ved ikke hvor mange danskere der i dag kan se tilbage på 80’erne, uden at være nødsaget til at lægge en hvis ironisk distance til årtiets tøjmode, men jeg vil gætte på at de mennesker kan tælles på én hånd. Faktisk er der noget komisk ved både 60’erne, ved 70’erne, ved 80’erne og ved 90’erne, hvis vi ser tilbage på det tøj vi/de gik i, det musik der blev hørt (i hvert fald for nogens vedkomne), og de lidt overdrevne idealogier/filosofier som i nogle perioder nåede status som en ”main-stream”-tankegang. Det er sjovt hvordan de der er/var unge i 00’erne, af den ene eller den anden grund, har fået ind i hovedet at de kan se sig fri fra bagklogskabens irriterende skarpe lys. Der er ingen tvivl om at dub-steb (også kendt som ”langsom techno med shuffle-rytme”), sidecuts, genopblomstringen af new-rave-tøj, de såkaldte ”hipster-briller”, samt alt det stramme sorte tøj som alle gymnasieelever går i, en dag bliver set tilbage på og grint af, på samme måde som vi idag gør det med afro-hår, blomstermotiver, joggingtøj og Tommy Seebach.