Naturlige råd mod gigt

Oplever du nogensinde at ledende i kroppen gør afsindig ondt når du står op om morgen, eller måske forhindrer smerten dig næsten i at stå op? Smerterne er frustrerende og du kan ikke gå som du vil, eller udføre dine dagligdags gøremål. Er du overvægtig eller ældre?

Så bør du tænke på dit helbred og tage nogle foranstaltninger, så din gigt ikke bliver forværret.

Gigt betegnes som inflammation i dine led, og kan skyldes en autoimmun lidelse, beskadigede knogler, en naturlig forringelse af dine led eller bakterielle infektioner i ledkapslerne. Næsten alle mennesker kommer på et tidspunkt til at lide af en af de forskellige former for gigt der findes. De mest udbredte typer er slidgigt og reumatoid arthritis. Gigt rammer både kvinder og mænd i alle aldre, og er ikke kun begrænset til ældre. Statistikker viser, at f.eks. i USA kæmper næsten 40 millioner mennesker med en eller anden type gigt, for eksempel:

Slidgigt: Det starter med at leddene pludseligt bliver mere stive uden der er opstået betændelsestilstand. Det handler generelt om strukturelle forandringer i leddets brusk materiale,især steder der bærer din vægt som ryg og knæ.

Reumatoid arthritis: Det er et resultat af infektion eller smertefuld betændelse og stivhed i leddene som arme, ben, fingre, håndled på begge sider på kroppen, som er specielt generende når man vågner om morgenen.

Infektions gigt: Denne type gigt omfatter primært tegn eller symptomer, herunder irritation i leddene, feber, skarpt ubehag og ømhed ledsaget af ledsmerter eller anden sygdom i din krop.

Børnegigt: forekommer hovedsageligt hos børn og giver nedsat appetit, vægttab, anæmi, feber og udslæt på benene eller arme.

Derudover kan arvelige faktorer også spille en rolle i gigtsygdomme. Hvis dine forældre eller bedsteforældre lider meget af gigt, så er det nu du skal huske at gøre noget godt for dig selv, inden du bliver ramt af det.

Til at lindre smerterne fra de forskellige former for gigt er der en masse lægemidler til salg på markedet, men mange mennesker prøver at undgå at gøre brug at traditionel gigtmedicin eller smertestillende piller, på grund af bivirkningerne.

Hvis du er interesseret i at dæmpe din gigt på en mere naturlig måde, så kan du prøve at gøre brug af nedenstående råd.

Kartoffelsaft: Denne specielle type juice eller vand, har vist sig at være en effektiv behandling af gigt. En mellemstor kartoffel skæres i stykker med skræl på og placeres i stort glas vand i køleskab natten over. Drik det om morgenen på tom mave for det bedste resultat

Grønsagsjuice: Lav en frisk grøntsagsjuice med gulerod og rødbede. Du kan med fordel lave den i en slowjuicer, som blandt andet kan fås på Highonlife.

Juicen har vist en positiv effekt på gigt. Ud over grøntsagsjuice så prøv at drikke et glas ananas juice hver dag for at få bedre resultater.

Sesamfrø: Tag 1 tsk sorte sesamfrø og blød dem op i kvart kop vand natten over. Brug dem  næste morgen som behandling for din gigt. De kan eventuelt blandes med yoghurt eller i bagværk.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *